zondag 31 augustus 2014

Rabarbertaart


Grote paraplu's van rabarber staan in de tuin. Als kind waren ze in mijn ogen toch paraplu's.

4 grote stengels rabarber ging ik dan maar halen.


Ik schilde ze en sneed ze in plakjes ( de grote van mijn bakvorm)
Alle stukjes die over waren stoofde ik aan met een zakje vanille suiker en 2 eetlepels bruine suiker.

Ondertussen mengende ik in een pot 4 eitjes, 250 gram bruine suiker, 200 gram boter, 250 gram bloem en een zakje vanille suiker. 

Als de rabarber een papje is geworden doe je dit bij het mengsel.


Ik nam een bordje met witte suiker en wreef hier de balkjes rabarber mee in. Dan schikte ik ze in de bakvorm. Wat deeg er over en ik kon nog een niveautje rabarber leggen in de bakvorm. Giet dan al het deeg in de bakvorm. Even schudden zodat de lucht kan ontsnappen. Dan de over in op 160-170 graden en dit ongeveer 40 minuten. Dit hangt af van de grote van je vorm en van je oven zelf. Begin dus eerst eventueel met 30 minuten.


Ik versierde het met wat amandelschilfers en julienne van rabarber. 
Tip: Doe wat honing in een potje en giet er kokend water op. Leg de julienne van rabarber hier even in en decoreer het dan op de taart.

Veel groetjes
Charlotte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten