maandag 10 februari 2014

Opgevulde paprika

Toen ik in Valencia was heb ik daar een opgevulde aardappel gegeten. Heerlijk was het, maar de look is me toch nog een dag blijven achtervolgen. Ik maakte een eigen versie van een opgevulde aardappel. Bij deze mijn opgevulde paprika!

Wat heb je nodig? ( 2 personen)
- 1 gele/ rode paprika + 1 kleine gele/rode paprika voor het vulsel
- enkele krielaardappeltjes
- het wit van 1 prei
- 1 sjalot
- enkele lepels boursin met sjalot en bieslook
- peper, zout en paprika poeder
- parmezaan

Snij de aardappelen fijn en schil ze niet. Kook ze 10 minuten. Snij de prei, sjalot en de kleine paprika fijn en bak het even kort aan. Doe de boursin er bij en kruid af met parika poeder, zout en peper. De boursin smelt nu en neem je pan van het vuur. Meng de gekookte aardappelen er onder. Snij de paprika in twee en vul het op met het mengsel. Werk af met wat parmezaan.  Neem een vuurvaste schotel en leg de paprika hier in. Als je wat mengsel over hebt doe het gerust in de schotel. Zet het dan +/- 20 minuten in een oven van 170°c. 

Er zijn natuurlijk veel variaties mogelijk. Deze is zonder vlees, maar het kan ook met vlees.


Simpel maar lekker!

Veel groetjes Charlotte

2 opmerkingen: