vrijdag 13 september 2013

Gezellig in de zetel onder een dekentje met een potje appelcrumble

Wat is het ineens koud! Ik hou gelukkig wel van de herfst en winter. Gezellig onder een dekentje zitten terwijl de haard brand en met een thee in de hand dat is genieten voor mij. Iedereen in het gezin eet graag een warm dessertje voor tv. Ik maakte dus voor iedereen appelcrumble.

Wat heb je nodig? ( +/- 8 personen)
* 1,5 kg appels
* 300 gr bloem
* 300 gr suiker
* 200 gr boter
* snuifje kaneel
* 50 gr bruine suiker

Snij de appels in kleine blokjes en meng het met de bruine suiker en kaneel. Doe het in een vuur vaste schotel.
Meng de bloem, suiker en boter en kneed met je handen alles los. Doe de mengeling over de appels.
Zet het ongeveer 30-35 minuten in de oven op 180°.

Lekker met een bolletje ijs.

Ik meng alles graag dat het na een tijdje zelf een papje word.
 
veel groetjes charlotte

1 opmerking:

  1. lijkt me heerlijk, maar ik mag het niet :(
    Ja, wat een weertje he? niks aan.....

    BeantwoordenVerwijderen