maandag 30 september 2013

Voor de klasgenoten

Toen twee weken school begon vond ik dat een "verwelkomings cadeautje" wel gepast was. Tijdens groepswerk horen toch wel eens koekjes? Ik hou er van om iets voor andere te doen en mijn klasgenoten zijn dan vaak " de slachtoffers". Ik maak toch altijd te veel van alles en zij eten graag dus 1+1= ... perfecte oplossing voor mij.
Deze spritskoekjes zijn makkelijk te maken. Je kunt er nootjes, chocolade ,.... bijdoen.
wat heb je nodig?
  • 250 gram zelfrijzendebloem
  • 200 gram boter
  • 1 ei
  • 1 pakje vanille suiker
  • 125 gram poedersuiker
  • snuifje zout
Zorg dat de boter op kamertemperatuur is. Roer de boter eerst goed door elkaar en voeg dan de poedersuiker en vanille suiker toe. Het ei en snuifje zout dan en voeg beetje per beetje de zelfrijzendebloem toe. Zet de oven op 180°c. Spuit de koekjes naar wens. ( eventueel afwerken met een nootje of chocolade toevoegen bij het deeg) Ze mogen dan in de oven voor ongeveer 20 minuten. Vanaf dat ze beginnen te kleuren gaat het snel dus hou ze in het oog.

* tip: zet geen koekjes beneden in de oven want deze zullen snel verbranden. Het midden van je oven is dus perfect voor ze te bakken. Zet je ze toch helemaal van boven, reken dan op meer baktijd.

 
Deze kleurrijke gepofte rijst vond ik bij ava-papierwaren. Ik stak ze in kleine zakjes en werkte ze af met washi tape. Een leuk blauw crepe papier in een blikken doos en ze waren klaar om uit te delen.
 
Ik kan echt genieten van zo'n dingen te maken en ik maak er andere ook blij mee. Wat kan het leven toch mooi zijn als je zoiets voelt.
 
Groetjes charlotte


 

1 opmerking:

  1. Herkenbaar gevoel, heerlijk is dat! Ook om te beseffen dat je dat soort kleine dingen zo kunt waarderen :)

    BeantwoordenVerwijderen