zondag 19 januari 2014

De laatste week examens!

Welgeteld nog 3 examens te gaan. Ik vertrek volgend weekend, met vrienden, direct naar Valencia om enkele dagen te gaan "chillen". Even de batterijen opladen na de examens en voor school weer heel actief begint. Voorlopig laad ik mijn batterijen op met de dingen rond mij. Deze leuke tulpen kocht ik gisteren. 

Ik kijk vandaag ook uit naar de tweede aflevering van " In Vlaamse velden". Ik hou wel van zo'n series. Ik kan nog steeds gefacineerd naar mijn pepe (grootvader) luisteren als hij iets verteld over de oorlog, of over hoe zijn ouders de 1ste wereldoorlog hebben doorstaan. Mijn overgrootvader heeft toen in Ieper gestationeerd gezeten. 

 Mijn andere grootvader was meegenomen, in de tweede wereldoorlog door de Duitsers, maar is kunnen ontsnappen met zijn broer en een vriend door te zeggen dat ze gingen trouwen. Blijkbaar kon je in het begin van de oorlog dan even naar huis om te trouwen en dan moest je daarna terug naar je post. Hij moest werken in de haven en vaak aan duikboten. Ze zijn nooit terug gegaan, maar hebben jaren verscholen gezeten bij mensen. Op zolders, achter kasten, in schuren,... Ze hebben zich vaak moeten verplaatsen. 

Ik blijf toch nog steeds respect hebben voor de mensen die toen leefde. Ik hoop dat wij dat nooit hoeven mee te maken. Geniet nog van je zondag !

Veel groetjes Charlotte

1 opmerking:

  1. wauw bijzonder verhaal van je grootvaders! De serie ken ik niet....
    Geniet in Valencia!

    BeantwoordenVerwijderen