dinsdag 25 juni 2013

Cake !

Ik wou mijn papa verrassen met wat cake om mee te nemen naar zijn werk. Hij werkt al een hele tijd op verplaatsing met zijn collega. Ik koos voor een basis cake te maken en deze dan wat te veranderen. Uiteindelijk werden het 4 soorten cakes. (appelcake, chocoladecake,  amandelnotencake en banaan-caramelcake) Ik maakte dus eerst een basis ( eieren , suiker, boter en bloem -> 1/4 van elk ingrediĆ«nt) dan ging alles in 4 potten.
( de appelcake heb ik niet op foto want die is direct meegeven met iemand)

Appelcake:
Basis + fijn gesneden appels, grand-marier en een zakje vanille suiker

Banaan-caramelcake:
Basis+ fijn gesneden stukjes banaan en caramel ( gewoon gekocht in een winkel). Na de vormpjes te vullen heb ik overal nog een druppeltje caramel vanboven opgedaan.















Amandelcake:
Basis+ Fijn gehakte amandelnoten en dissaronno

Chocoladecake:
Basis + gesmolten chocolade en chocolade schilfers. ( je merkt snel hoeveel chocolade er bij moet, ik zou zeggen voeg toe naar eigen smaak :p )















De chocolade cake heb ik in een kleine ronde springvorm gedaan. Het lijkt nu wat op een grote cupcake.

Groetjes Charlotte
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten