maandag 14 april 2014

Eten!

Eten! Inderdaad met een uitroepteken. Eten doe ik niet alleen uit noodzaak om te overleven. Het is eerder genieten voor mij. Ja, ik eet graag. Iets simpel kan me echt smaken, maar iets meer mag altijd. 



Ik maakte een "cakeje" met paprika ( gele en rode), courgette, ajuin, look en een heleboel kruiden. Een beetje parmezaan om het af te werken. Bij mijn mengel deed ik gewoon wat ei, bloem, melk en een beetje boter en olijfolie. Je kunt echt variƫren met de groenten. Als ik olijven of feta had gehad waren die er waarschijnlijk ook in belandt.


Een blaadje daslook uit mijn pepe zijn tuin. Het koken heb ik echt van mijn oma. Zij kan van wat overschotten een geweldige maaltijd maken. Ik hou van een lekkere salade als lunch. Pepe toonde me zijn tuinkers en raketsla die hij in zijn serre had staan. Ik kreeg wat mee naar huis ( yes!). Ik nam ook nog enkele blaadjes daslook mee, peterselie, bieslook en chinese bieslook dan ook maar. ( de bloemetjes van chinese bieslook zijn ook zeer lekker in een salade)


Ik ging dan maar voor een zeer "groene" salade met tuinkruiden.

Een beetje ajuin, surimi krab, olijfolie, kers-amandel-azijn, peper en zout. 
Ik hou van de smaken van de tuinkers, raketsla en al die verse groene tuinkruiden.
Bij deze: dank je mijn lieve pepe! Alles uit jouw tuin smaakt zo goed!

Geniet nog van al dat lekkers op je bord!

Veel groetjes
Charlotte

1 opmerking: