zaterdag 26 april 2014

Deze week op het menu


Ik had projectweek op school. Ik ben coördinator van een groep met in totaal 6 dames. Gezelligheid en sfeer zijn belangrijk voor mij tijdens projecten. Zelf moet ik ook eens ontspannen s'avonds en daarom koos ik er voor om snel een cake te bakken. Appels, goijibessen, amandelen, kaneel en karamel waren de extra's die ik in mijn cake heb gedaan. Ik trakteer graag en het viel dan nog eens bij iedereen in de smaak. Sfeer en gezelligheid --> check!



Eenvoudige pasta met Champignons.



Snel iets in elkaar flansen doe ik graag. Toen mijn grootouders op bezoek waren bleven ze uiteindelijk eten. Ik had Parijse champignons en ook nog bruine beuken champignons. Van een sjalot en smeerkaas maakte ik een saus. Wat kruiden en peterselie. Klaar! Het moet niet altijd moeilijk zijn dus, als het maar lekker is.




De foto's zijn niet zo goed, maar ik geef toe dat ik zo'n zin had in deze soep dat mijn geduld het liet afweten om foto's te trekken.
Een stevige maaltijdsoep.Dit zat er allemaal in. ( er kan natuurlijk steeds nog meer in!)
kippenbouillon
ui
sjalot
lente ui
suikerbonen
erwten
letterspaghetti
zoete paprika
aardappel
concentraat tomatenpuree
kleine rode en oranje tomaatjes
paprika poeder
piri piri
peper en zout
Ik hou enorm van paprika en hoe pittiger/pikanter hoe beter. Hier kan je honderden versies van maken.



last but not least! 
Aardbeien! 
De perfecte snack voor mij om de dag af te sluiten. Ik eet ze graag zo natuurlijk mogelijk ( als we dan toch wat na denken over onze lijn). Lichte bruine suiker is er toch zo goed bij. Ik zal maar toegeven nadat ik deze foto heb genomen ( terwijl ik tegen mezelf zei, nee niet doen!) er een heel kleine beetje lichte bruine suiker heb opgedaan ( kindjessuiker).

You only live once?

Prettig weekend nog!
groetjes Charlotte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten