vrijdag 4 juli 2014

Oei weer een week om?

Eerst : Ik ben geslaagd voor mijn 2de jaar kleuteronderwijs! Ik had het jullie al eerder kunnen laten weten, maar ik was weer met te veel bezig. Met vrienden je punten vieren en dan nog wat grote schoonmaak moeten doen... tja blijkbaar gaat de tijd te snel. Gelukkig vertrek ik maandag voor 5 dagen naar Berlijn met een geweldige vriendin!

Al die knutselplannen zijn er dus nog niet van gekomen, maar ik doe ik iets beter in de plaats. Ik neem het huishouden volledig over zodat mijn mama eens niets moet doen.

Hier zijn nog even de hapjes van de picknick van vorige week.

Leuke en eenvoudige bladerhapjes met geraspte kaas, sesamzaadjes en een mengeling van oregano en paprika poeder. Ik had nog een ovale uitsteekvormpje en deze sneed ik telkens in 2 voor het maan-effectje.


Voor ze in de oven gaan zien ze er dus zo uit:

Strijk eerst het bladerdeeg in met een eidooier die je mengt met een scheutje water en dan versieren maar! Eindeloze variaties bestaan er op. Zelf vind ik die met kaas lekker, maar wat je ook eens moet proberen en is met parmaham of gandaham. Draai die eventueel rond je vormpje.


Tortilla mocht niet ontbreken. De ene is met erwten en munt en de andere met paprika, ajuin en een mengeling aan kruiden. Overal zit natuurlijk aardappelen in en ei.


Ik supporterde natuurlijk ook voor de rode duivels! ( wie nu niet?) Geen rood truitje voor me, maar een zwarte gilet met gele sjaal en rode accessoires. Dames vergeet je lippen niet rood te maken! Het was zo leuk om met 15 000 mensen op een plein te staan en samen te supporteren. Met een massa mensen het vieren is dus echt wel veel leuker dan thuis met 10 man te zitten!

ps: Ik kocht deze schattige gele kabouter. Wat ik nu net zo leuk vind weet ik nog niet. Misschien omdat hij geel is?

Veel groetjes
Charlotte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten