zondag 17 augustus 2014

Rijst met ......enoki!


Enoki is een dun, wit paddenstoel(etje). Het is een paddenstoel die je kan bakken, maar ook in een soep of bouillon is deze echt lekker. ( leuke garnering!) Ik had er gekocht omdat mijn mama en ik er verzot op zijn. Echt nagedacht over wat ik er nu met ging doen had ik nog niet gedaan. 


Het werd dus rijst met de gebakken enoki en dan nog wat kip met groenten. Dit zat er (ongeveer) allemaal in:

  • blokjes kip
  • wortel
  • ajuin
  • snijbonen
  • groene paprika
  • gember
  • limoengras
  • sojasaus
  • kokosmelk
  • currypoeder
  • paprika poeder
  • chili poeder
  • peper en zout
Dit kun je perfect doen met de groenten die je in huis hebt liggen. Zo begin ik telkens met koken, gewoon even kijken met "wat heb ik nog?". 

Veel groetjes
Charlotte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten