zondag 24 augustus 2014

Wespen alarm!

We hebben nog nooit problemen gehad met bijen of wespen tot nu. Mijn papa controleerde het dak aan onze garage en ontdekte een nest. Mijn pepe is altijd imker geweest en hij wou het nest weg halen. Van de eerste keer zijn niet alle wespen weg, maar het komt wel in orde.


Veilig van achter het raam hield ik alles in het oog. Ik loop nu al 24 jaar rond als een seut als het op bijen en wespen aan komt. Ik moet er wel bij zeggen dat ik nu al stil sta en niet meer weg loop, al sterf ik elke keer vanbinnen.

Het is nu twee dagen geleden dat pepe hier was. Deze ochtend liep ik vrolijk naar in de tuin tot dat ...... een vreselijke steek aan mijn enkel me verraste. Op mijn enkel zag ik de wesp zitten. Wat een pijn doet dat! Ik kon me niet meer herinneren dat het als kind ook zo'n pijn had gedaan. Nu loop ik al heel de dag rond met een irritant stekend gevoel in mijn enkel. Nu besef ik weer vanwaar mijn angst komt. Toen ik mijn mama zag vroeg ik of zij naar de brievenbus wou. Morgen overwin ik wel mijn angst terug, maar vandaag ben ik kwaad op de wespen.

Gelukkig heb ik mijn katten nog. Luca snakt dan ook al heel de week om binnen te zitten op mijn schoot in de zetel. Gisteravond was ik ze kwijt tot ik ze ontdekte tussen de dekens. Ik nam ze dan maar in mijn armen en genoot van haar onvoorwaardelijke liefde voor mij. 


De kuikentjes die ik kocht voor in mijn klasje met Pasen zijn ondertussen grote kippen geworden. Letterlijk echt grote kippen! Ze zijn bijna dubbel zo groot als onze andere kippen. Sinds twee weken leggen ze dan ook eitjes. Wat ben ik blij, want iedereen vertelde me toen dat ik wel hanen zou hebben.... nee dus!



Ondertussen geniet ik wel van de foto's van mijn bloementuin. Geen wespen voorlopig in mijn buurt!

Veel groetjes
Charlotte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten